Voor scholen kunnen de uitgaven van DoeVille een goede aanvulling zijn op de boekencollectie.
Omdat lastige woorden niet worden geschuwd -
daarvoor hebben kinderen immers hun voorlezer/begeleider - en de formulering op rijm prettig in het gehoor ligt,
dragen de boekjes bij aan het fonologisch bewustzijn en de taalontwikkeling in zijn geheel.
Educatief prentenboek Metamorfose is zeer geschikt als voorlees- en/of thema boek in peutergroepen.
T.b.v. plenair voorlezen is het mogelijk om (A3) vertelplaten mee te bestellen.
Van buiten & van binnen leent zich uitstekend als voorlees en/of themaboek in de onderbouw.
Ook bij dit boek zijn (A3) vertelplaten verkrijgbaar!
Geen nodeloze opsomming van eenlettergrepige woorden, maar een echt verhaal.
Voor kinderen die net leren lezen: het verhaal van de aap.
Het verhaal van | de aap is een grappig verhaal dat volledig uit eenlettergrepige woorden bestaat.
In eerste instante geschreven voor kinderen die het lezen nog maar kort beheersen.
Het boek is geschikt voor verschillende leesniveau's en motiveert enorm: hoe leuk is het als je nog maar net kunt lezen
en in korte tijd een heel boek uitleest?!
Van buiten & van binnen II leent zich uitstekend als themaboek in de onderbouw.
Bij deze softcover is een wire-o vertelboek (30x30cm) beschikbaar!
Ten behoeve van taalontwikkeling kan DoeVille worden ingezet op school of in de klas.
Om op speelse wijze boeken en taal te introduceren en/of te stimuleren bij kinderen. (Omdat ieder kind anders is, omdat iedere school anders is,
is maatwerk beslist handig. Neem contact op, dan bespreken we de mogelijkheden.)
Bij het kartonboekje Metamorfose is een afwisselend voorlees programma ontwikkeld.
Geschikt voor peuterspeelzalen, kinderopvanggroepen en groep 1!
Resultaat boekenproject (groep 3/4): een geweldig boek, geschreven door kinderen uit de onderbouw!
Leuk of enkel nuttig. Wat je er ook van vindt: Lezen is de basis van alles!
"Lezen ondersteunt je bij je ontwikkeling en helpt je te groeien als mens.
Met de kennis en informatie die je binnenhaalt, leer je de wereld beter begrijpen."
Dat schrijft Jelle Jolles, professor Neuropsychologie e.m. (tevens klinisch neuropsycholoog),
in zijn artikel 'Verhalen zijn brandstof voor het brein'.
Lees de samenvatting van dit artikel